Het is superfijn om iedereen weer te kunnen verwelkomen in ons bunkermuseum. Het afgelopen jaar waren we een lange tijd gesloten. Gelukkig kunnen we de Corona-maatregelen nu achter ons laten en het Bunkermuseum met trots openstellen.

Gedurende het afgelopen jaar hebben onze vrijwilligers vol enthousiasme doorgewerkt aan de geplande en lopende projecten. Voorbeelden zijn de prachtig in camouflage kleuren gespoten gevel van de ontvangstbunker. Er zijn airco’s in de bunkers geplaatst voor een goede klimaatbeheersing. De bunkers hadden veel last van vochtigheid. Ook zijn er camouflagenetten over loopgraven aangebracht en een verbeterd uitzicht vanuit het uitkijkpunt over het Noordzeestrand (Ausguck) gerealiseerd. Daarnaast is een nieuwe website gebouwd met prachtig foto’s en informatie.

Een mooie nieuwe aanwinst voor ons museum is de paravaan van een Duitse mijnenveger uit de Tweede Wereldoorlog, die weer in ere is hersteld met behulp van Damen Shipyards, die deze hebben gestraald en gecoat, en Fred en Barbara Lakeman die de paravaan kosteloos hebben vervoerd. Wij zijn hier zeer dankbaar voor. Tot slot willen wij de Vlielandse kerk bedanken voor hun gift van stoelen die wij nu mogen gebruiken in het museum.

Wij hopen u spoedig te kunnen verwelkomen!
Met hartelijke groet van alle mensen van het Bunkermuseum Vlieland